Through open systems I create structures that embody personal and universal states of change. After the death of my brother, my work has focused around loss of integral structures and attachment systems. I use skeletal structures juxtaposed with environmental references as an oscillation of micro/personal, to macro/ environmental. This direction is connected with the current state of our environment where dependent systems are degrading and destabilizing. Like remnants of lost systems left behind. The skeletal systems reference personal loss and the human attachment system. The environment becomes the fractured structure that remains; surface and depth; outside and inside; skin and environment. Psychological spaces are transformed into physical environments creating traces of loss that display the degeneration of memory, decline of future expectations, and degradation of prior belief systems. I seek to define complex emotional spaces representing layered moments in time where the dualities of unstoppable forces meet unmovable objects. Through metaphorical juxtapositions, dissected from states of isolation and tension, metaphorical landscapes are created. Parts and pieces of iconic shapes play as psychological metaphors. The act of organizing these objects creates a formula for understanding.
Graphic design is a complex visual language that activates the boundaries of art, cultural awareness, communication, and integrity. Being a designer comes with immense ethical and moral responsibility where embracing a cause can promote positive cultural change or can shatter productive systems. A successful graphic designer’s knowledge transcends the act of merely balancing a composition using color, light, scale, tension, space, typography, and hierarchy. More importantly, contemporary graphic design has the power to persuade, stretch the imagination, evoke specific emotions, generate complex intellectual responses, and establish belief systems when the designer understands how to apply intricate conceptual devices. The most successful graphic designers demonstrate a wide range of knowledge and understand that creativity is directly connected to failure and risk-taking. These concepts touch the daily processes I undertake as a designer. For this reason, through the mixture of different hybrid, analog, and digital processes including, digital collage, drawing, illustration, photography, 3D photography, surface manipulation, transparency, xerox transfer, painting, construction, and video; my work emphasizes the dimensions of emotional texture we experience on a daily basis. At the heart of my process as a designer is the importance of generating imagery from scratch where I embrace art and design as collaborative processes that constantly inform each other.
CARRIE A. DYER is an AWARD WINNING DESIGNER who has worked with clients across the UNITED STATES from LA to NEW YORK. She has professional experience & formal training including an MFA from THE SCHOOL OF THE ART INSTITUTE OF CHICAGO & a BFA from EAST TENNESSEE STATE UNIVERSITY. She is currently serving as an Associate Professor of Graphic Design at HIGH POINT UNIVERSITY.
유동적인 시스템으로 개인화되고 인류보편적인 변화의 상태를 창조하는 구조를 구성한다. 나의 가족구성원의 사망 후 내 작업은 통합된 구조와 결속된 구성의 상실에 초점을 맞춘다. 미시적이자 개인적이고, 거시적이자 환경적인 진동으로 환경에 대한 참조와 병치된(juxtaposition) 골격 이미지를 사용한다. 이러한 작품방향은 종속 시스템이 저하되고 불안정해지는 현대의 환경 상태를 연상시킨다. 잃어버린 구성의 잔해처럼. 골격 시스템은 개인의 상실과 인간의 결속 시스템을 참조한다. 환경은 남아 있는 골절된 구조가 된다. 표면과 깊이, 외부와 내부, 피부와 환경. 심리적 공간은 기억의 퇴화, 미래에 대한 기대의 감소, 이전 신념 체계의 저하를 나타내는 상실의 흔적을 만드는 물리적 환경으로 바뀐다. 나는 멈출 수 없는 힘의 이중성이 움직일 수 없는 대상과 만나는 시간의 쌓여진 순간들을 나타내는 복잡한 감정 공간을 정의하고자 한다. 고립과 긴장 상태에서 분리된 은유적 병치를 통해 은유를 통한 풍경이 창작된다. 상징적인 형상의 부분들과 조각들은 심리적인 은유 개체 역할을 한다. 이러한 개체를 조직적으로 구성하는 행위는 이해를 돕는 공식(formula)을 생성한다.
그래픽 디자인은 예술, 문화적 인식, 의사 소통 및 무결성의 경계를 활성화하는 복잡한 시각적 언어이다. 디자이너가 된다는 것은 하나의 의도를 수용하는 것이 긍정적인 문화적 변화를 촉진하거나 생산적인 시스템을 파괴할 수 있는 무게있는 윤리적, 도덕적 책임을 수반한다. 성공적인 그래픽 디자이너의 지식은 단순히 색상, 빛, 규모, 긴장감, 공간, 타이포그래피 및 소통의 시각적 우선순위를 사용하여 구성의 균형을 맞추는 행위 이상을 의미한다. 그것은 현대 그래픽 디자인이 디자이너가 복잡한 개념을 통한 소통으로서의 방법을 이해할 때 설득시키고, 상상력을 확장하고, 특정 감정을 불러일으키고, 높은 수준의 지적 반응을 생성하고, 신념 체계를 확립하는 역할이 가능하는 것이다. 가장 성공적인 그래픽 디자이너라고 한다면 폭넓은 지식을 보여주고 창의성이라는 것이 실패와 위험 감수로 직접적인 연관이 되어 있음을 인지한다. 이러한 개념은 내가 디자이너로서 수행하는 일상적인 프로세스에 영향을 미친다. 그렇기때문에 디지털 콜라주, 드로잉, 일러스트레이션, 사진, 3D 이미지, 표면의 변질, 투명도, 복사, 그리기, 만들기 및 영상을 포함한 다양한 하이브리드, 아날로그 및 디지털 프로세스의 혼합을 통한다. 이를 통해 내 작업은 우리가 매일 경험하는 정서적 세부요소 차원을 강조한다. 디자이너로서의 내 프로세스의 핵심은 예술과 디자인이 지속적으로 서로 정보를 교통하는 백지로부터 이미지를 생성하는 것의 중요성을 강조하는 것이다.
캐리 다이어는 미국 서부 로스앤젤레스 부터 동부 뉴욕에 걸친 경력의 어워드 수상 디자이너이다. 캐리 다이어는 디자이너로서 활동하였고 시카고예술대학교 석사학위 및 이스트테너시주립대학교 학사학위를 취득하였다. 현재 하이포인트대학교 그래픽디자인학과 부교수로 재직중이다.
웹사이트:
https://carriedyer.com/
(coming soon)
(coming soon)
Email: info@arck.co.kr /
emailtoarck@gmail.com
Phone: 070-4234-3330